Esimene päev Uus-Meremaal – tehtud!

Uus-Meremaale sõites istus lennukis meie kõrval Elizabeth. Näos olevad kortsud peegeldasid küll kõrget vanust, kuid seda poleks me osanud arvata, et proua saab kohe-kohe 80. Ilmselt rääkis meiega rohkem tema nooruslik ja seiklusi ihaldav sisemine pool – küll juba piisavalt elukogenud, kuid hinges igatsusega olla sama noor nagu meie. “Ma olen vaba hing,” ütles Elizabeth näol kerge naeratus. Hollandlanna Elizabeth kolis Uus-Meremaale 30 aastat tagasi.

Siin on tema pere – lapsed ja lapselapsed, mis on ka üks suur põhjus, miks proua ei soovi enam Uus-Meremaalt ära kolida. “Ärge saage valesti aru – reisida mulle meeldib väga. Ma olen laenudest vaba ja säästud annavad mulle piisava võimaluse maailmas ringi rännata.” Elizabethiga vesteldes tundus mulle, et pigem elab ta igapäevast elu kokkuhoidlikult ning on prioriteediks seadnud võimalikult palju kogeda ja tunnetada.

“Kas on midagi, mida me peaksime teadma Uus-Meremaa poliitilise olukorra kohta?”, uuris Henri. “Mulle ei paku poliitika väga huvi. Poliitikud pole tõsiseltvõetavad. Samas igal inimesel on õigus olla selline nagu ta on. Nii on ka poliitikutega. Ka nemad on inimesed.”

Kõige rohkem avaldaski mulle muljet proua muretu hoiak ning eluterve suhtumine maailmaasjadesse. Raha ei tee kedagi rikkaks, kogemused teevad. Kui midagi peab juhtuma, siis see juhtub. “Küll teil läheb hästi. Ma olen selles päris kindel.” Selliste mõtetega jõudsime hommikul kell 10 Uus-Meremaale.

Saabumine Uus-Meremaale

Siin on praegu üpriski hall ja jahe (temperatuur oli päeval 14 kraadi) ning kui mõningad iseärasused kõrvale jätta, siis teel lennujaamast majutuskohta oli märgatavaid sarnasusi Eestiga. Isegi õhk lõhnab siin samamoodi (peale Hong Kongi niiskust ja kuumust kohe eriti koduselt). Piiriületus läks meil väga sujuvalt ning kiirelt. Juba lennukis täitsime ära Arrival Card’i kus pidime vastama küsimustele stiilis “Kas pakkisid oma koti ise?”, “Kas vead üle keelatud aineid?” “Kas pagasis on toiduaineid?” jms. Mitte midagi keerulist. Kuigi läksime lennukist üpriski otsejoones pagasipunkti (enne veel näitasime oma passe), oli rõõm näha, et meie kotid olid seal juba keerlemas, seega läks sellega samuti väga kiirelt. Välja prinditud viisat ega konto väljavõtet keegi näha ei soovinud. Üks teenindajatest võttis meie Arrival Card’id ette ja küsis lähtuvalt sellele küsimusi. Näiteks uuris ta missugused toiduained meil kaasas on. Vastasime, et ainult šokolaad. “That’s okay,” kõlas vastuseks. Alkoholist oli meil kaasas ainult üks suur ja kaks väikest pudelit Vana-Tallinnat, mis ei ületanud samuti ettenähtud kogust (3 pudelit, millest ükski ei tohi ületa 1,125 ml). Loomseid ja taimseid produkte, karusnahka, deklareerimist vajavaid medikamente meil kaasa pakitud ei olnud seega polnudki meiega pikemat juttu. “Thank you and have a nice day!”.

Kommuunielu uus algus

Ööbime tänu “Eestlased Uus-Meremaal” Facebooki grupist leitud Eesti noormehe pakkumisele üpriski kenas kahekordses majas, mis on suure köögi, kahe elutoa ja mitme magamistoaga. Majaomanik elab ise samuti siin ning pakubki erinevate Uus-Meremaa saitide kaudu meiesugustele majutusteenust. Esialgu rääkisime end siia kuuks ajaks, kuid eks näis. Saime aru, et kui soovime, siis on võimalust ka pikemaks ajaks jääda.

Köögiga koos paiknev elutuba. Täna rohkem pilte klõpsida ei jõudnud, aga varsti teeme meie elamisest veel mõned jäädvustused.

AAAuckMapOmanik ise on peamiselt päeval kodus ja öösiti töötab kasiinos. Peale meie elavadki siin eesti noormees koos oma kanadalannast neiuga, üks kohalik noormees ning ülejäänud seltskond vahetub. Nii kesklinnast kui ka lennujaamast asume me umbes tunnise sõidu kaugusel. Olime majaomanikuga 15 minutiga põhiasjad ära rääkinud – rahaasjadega arveldame kord nädalas, igaüks koristab ise enda järelt, WC-paberi ja muud jooksvad asjad muretseb ta siia ise jms. Uurisime omanikult ka lähima poe kohta ning saime teada, et sinna minek võtab jala aega umbes 40 minutit. Nähes meie kohkunud nägusid, kostis ta kohe, et kui tahame poes käia, võib ta meile oma autot laenata. Olime väga üllatunud. Inimene ei teagi meid ning on valmis kohe meile oma autot laenama! Kui lahe! Seega ei saanudki me oma esimest sõitu vasakpoolses liikluses kaugemale lükata, vaid istusime autosse ja võtsime suuna kohalikku toidupoodi. Ütleme nii, et kõrval õige sõidusuuna üle targutada on küll lihtne, kuid Henri oli roolis küll päris mitmed korrad segaduses. Õnneks ei jäänud meie teele ühtegi ringteed, sest see oleks kohe esimese korraga ilmselt suur amps olnud. Lühikese siinoldud ajaga on vägagi selgeks saanud, et bussidega pole siin liigelda mõtet ja autoostu ei saa edasi lükata. Kui aga põgusalt veel kohalikest ja nende lahkusest rääkida, siis poes kuulsime müüjatädilt “yes, darling”, thank you darling”. Darling siin darling seal. Ma ei tea, kas see on tavaline või mitte, aga igaljuhul huvitav.

Järgnevalt pildilt on põgusalt näha, mida me poest ostsime. Kokku läks meil kogu kraam maksma 62,12 NZD ehk 40,48 eurot. Peame ilmselt ka oma toidulaua hoolikalt läbi mõtlema – mida ja kuidas toituda, et kulusid võimalikult madalal hoida. Vähemalt seni kuni oleme mingisuguse töö saanud.IMG_1327

Homme asume juba järgmiste asjatoimetuste kallale – pangakonto avamine, telefonipaketid, elementaarsete asjade ja hügieenitarvete ostmine ning Aucklandi avastamine.

Lõpetuseks jagan teiega kõige lahedamat lennuki safety videot, mille saatel alustasime oma reisi Uus-Meremaale. Tundub, et Air New Zealand ongi kõik oma safety videod omapärase kiiksuga lahendanud. Igaljuhul meie tähelepanu pälvis see sajaga.

3 thoughts on “Esimene päev Uus-Meremaal – tehtud!

• 15/09/2016, 4:51 am

Pak n Save on hea odav toidupood – kindlasti odavam kui Countdown! New Worldist võib ka aegajalt häid pakkumisi leida. Kui soovite juurvilju-puuvilju siis proovige eraldi fresh fruit ja vegetable poode!

• 15/09/2016, 4:58 am

Kusjuures Countdowni me pole veel siiani jõudnud, kuigi tegime endale selle kliendikaardi isegi. 🙂 Aga Pak n Save on igal juhul väga sümpaatse mulje jätnud! Mida suurem seda parem! Õnneks on meil kodu juures ka kohe üks fresh fruit pood ja seal on tõesti väga paljud juurikad ja puuviljad odavamad kui suures toidupoes. Seega viimasel ajal olemegi värsket kraami pigem sealt ostnud. 😉

• 18/10/2017, 8:13 am

[…] pinnale jõudes oli meil juba esimene majutuskoht olemas (Loe ka: Esimene päev Uus-Meremaal – tehtud!). Teine päev Uus-Meremaal ja juba saime tunda, mis tähendab elada teadmisega -iga hetk võib […]